Samochody ciężarowe. MAN 8.153 4x2 burtoplandeka (1994-2000)
            
				Niedrogie części zamienne, prostota obsługi i wysoka ogólna niezawodność to główne zalety lekkośrednich ciężarówek z Bawarii. Za używany egzemplarz MAN-a 8.153 trzeba zapłacić jednak średnio o 15-20 proc. więcej niż za konkurencyjne konstrukcje. Zużycie paliwa MAN-a jest jednak niewiele większe niż w Renault Midlum czy Iveco EuroStar.
Opisywane ciężarówki napędzane są turbodoładowanymi, czterocylindrowymi, 4,6-litrowymi dieslami. Moc: 153 KM. Motory te przyzwoicie radzą sobie z pełnym obciążeniem, nie dostają zadyszki na stromych podjazdach, na krótszych dystansach spisują się też w tandemie. Minus: spore spalanie. W cyklu mieszanym (z czterotonowym obciążeniem) zużycie ON, według użytkowników, wynosi 16-18 l na setkę, podczas gdy Midlum czy Eurocargo potrzebują, zdaniem szoferów, 1-1,5 l mniej. Motory są praktycznie bezawaryjne, problemów nie sprawiają odporne na brudną ropę układy paliwowe, trwałe są mechaniczne przekładnie Eaton i ZF, mocne są sprzęgła.
Dystrybucyjny MAN z burtoplandeką najczęściej ma rozstaw osi: 3.500 lub 4.250 mm. W opisywanym modelu występuje zawieszenie mechaniczne na resorach i pneumatyczne z poduszkami powietrznymi. W mechanicznym podwoziu najczęściej psują się sworznie, drążki przedniego stabilizatora i tuleje w zwrotnicach. Tylne mechaniczne zawieszenie jest natomiast bezawaryjne, podobnie jak tylne mosty. W przeciążanych egzemplarzach z pneumatyką uszkodzeniom ulegają regulatory i czujniki ciśnienia w poduszkach tylnej osi. Wykonywanie napraw podwozia jest proste, dostęp do wszystkich elementów łatwy, a części zamienne niedrogie.
Do wyboru są dwie szoferki: dzienna i sypialna. Solidne jest ich resorowanie. Sporadycznie defektom ulegają zawory poziomujące. Kłopotów nie sprawia układ hamulcowy, zastrzeżeń nie budzi elektryka. Kabinę i ramę dobrze zabezpieczono przed korozją. Minus to wysokie ceny w porównaniu z konkurentami.
Zbigniew Sumiński, GTL Pojazdy Użytkowe w Gdańsku:
- 8.153 charakteryzuje się dość wysoką ogólną niezawodnością. Koszty obsługi serwisowej nie są wygórowane, a prostota konstrukcji sprawia, że wszystkie naprawy można łatwo wykonać. Dostępność części jest bardzo dobra, a ich ceny rozsądne. W pojazdach używanych w miejskiej dystrybucji, ze względu na nisko umieszczony chwytak układu ssącego, warto stosunkowo często, co ok. 30-50 tys. km, wymieniać filtr powietrza. Prawidłowa eksploatacja znacznie przedłuży żywotność motoru i turbiny.
  
    
    
      | DMC | 
      8.000 kg | 
    
    
      | Ładowność | 
      4.800 kg | 
    
    
      | Rozstaw osi | 
      3.500 mm | 
    
    
      | Poj. silnika/cylindry | 
      4,6 l/R4 | 
    
    
      | Moc maksymalna | 
      153 KM | 
    
    
      | przy obr/min | 
      2.400 | 
    
    
      | Maks. mom. obr. | 
      580 Nm | 
    
    
      | przy obr/min | 
      1.600 | 
    
    
      | Skrzynia biegów | 
      ręczna 6+1 | 
    
    
      | Przykładowe rozmiary ładowni (skrzynia+plandeka) | 
    
    
      | długość | 
      5.250 mm | 
    
    
      | szerokość | 
      2.400 mm | 
    
    
      | wysokość | 
      2.300 mm | 
    
  
  
    
    
      | Chłodnica | 
      1.604 zł | 
    
    
      | Sprzęgło (tarcza+ docisk+łożysko) | 
      1.809 zł | 
    
    
      | Reflektor | 
      391 zł | 
    
    
      | Tarcza hamulcowa | 
      300 zł | 
    
    
      | Filtr oleju | 
      96 zł | 
    
    
      | Filtr powietrza | 
      143 zł | 
    
  
  
    
    
      | Reflektor | 
      200 zł | 
    
    
      | Zderzak przedni | 
      150 zł | 
    
    
      | Szyba czołowa | 
      650 zł | 
    
    
      | Chłodnica | 
      600 zł | 
    
  
  
    
    
    
      | 1996 | 
      800 | 
      17,9 | 
    
    
      | 1997 | 
      770 | 
      22,1 | 
    
    
      | 1998 | 
      710 | 
      29,5 | 
    
    
      | 1999 | 
      620 | 
      34 | 
    
    
      | 2000 | 
      570 | 
      38 |